עדכון ועד מנהל לגבי קמינים

קמיני עצים

כבר כתבנו פה לא פעם על המצוקה שנגרמת לתושבים רבים בישוב בעקבות קמיני עצים שפולטים עשן רב לסביבתם. ביצענו סקרים למיפוי השפעות הקמינים על תושבי השכונות השונות, המלצנו לחמם באמצעים אחרים כל עוד ניתן, סבסדנו חלק מההובלה של בריקי-עץ שאמורים לזהם פחות, ואחרי כל זה צריך גם לומר את הדברים הבאים:

1.     ישנם בתים בישוב שעדיין יוצא מהארובות שלהם עשן רב במשך ימים רבים וארוכים, גם כשמזג האוויר לא חורפי במיוחד. מעבר להשפעת כמות העשן על הסביבה, ככל שהעשן כהה יותר כך הוא מזהם יותר. התוצאה המורגשת של העשן הזה היא ריח רע, קצת מחנק וצריבה בעיניים, חלק גם ישתעלו או יחוו התקפי אסטמה אם יש להם רגישות מיוחדת, אבל הבעיה האמיתית היא זו ארוכת הטווח – נשימה של עשן הקמינים לאורך זמן מגדילה סיכויים למחלות קשות.

 

2.     אחריותם של בעלי הקמינים לוודא שהקמין שלהם לא פולט עשן כהה שמזהם את הסביבה, ולטפל בכך אם זה המצב. עבור בעלי קמינים שלא בטוחים עד כמה הם מזהמים, החלטנו להיעזר ב-'איגוד ערים לאיכות הסביבה יהודה', שאחראי על ניטור זיהומים במועצה שלנו.
ביקור ראשון של צוות שלהם כבר התקיים ובע"ה יתקיימו עוד בעתיד הקרוב.
חשוב לציין, אף גורם ביישוב לא מכווין אותם לבית כזה או אחר, הם מוסמכים לאתר בעצמם את מקורות הזיהום ומורשים להנפיק דו"ח על המפגע שעשוי לשמש את הרשות המקומית או נפגעים ישירים בבואם לתבוע את הסרת המפגע.

 

אנו פונים בכל לשון של בקשה להתחשב ולא לדחוף אותנו לשדה של כלי אכיפה!
יחסי שכנות צריכים להיות טובים ומתחשבים גם בלי מעורבות של גורמים חיצוניים. היתרונות של קמינים לבעליהם ברורים לכולם, והנורמות בעבר היו יותר סובלניות אליהם כמו לגורמי זיהום רבים אחרים. מי שמתעקש להפעיל קמין צריך לוודא שהוא מופעל רק כשאין ברירות אחרות, שהוא תקין ומזהם מעט ככל הניתן כשהוא פועל, ושמשתמשים בחומרי בעירה תקינים שמאוחסנים במקום יבש לחלוטין. בידקו את עצמכם, בררו עם שכניכם אם הם סובלים או לא, ובצעו את הפעולות הנדרשות כדי להפחית את הזיהום. מי שיימנע מכל אלו עלול להיתקל בדוח של המשרד לאיכות הסביבה בקרוב.