עדכון ועד על שינוי מבנה ארגוני
חברים יקרים,
לאורך תקופה ארוכה עוסק הוועד בהיבטים השונים של המבנה הארגוני של מזכירות היישוב. בסיס המבנה הארגוני נקבע כאשר היישוב היה קטן ומנה מאות משפחות בלבד, ולא עבר שינויים מהותיים מאז. אותו מבנה שירת אותנו בנאמנות שנים רבות, אך עם הזמן התברר שהוא כבר אינו מתאים למידותינו.
עם הזמן, המבנה הישן כבר לא נותן מענה למורכבות של ארגון גדול. הצמיחה המבורכת של היישוב הוביל לעומס משימות שלא היה מותאם ליכולות הארגון. כך, למרות שהעובדים ללא ספק מסורים, מקצועיים ומשקיעים בצורה מעוררת הערכה, תחומים חשובים לא תמיד טופלו בצורה מיטבית והשירות לתושב נפגע.
בעינינו, הבשורה העיקרית (אבל בהחלט לא היחידה) של השינוי היא שאנו בעצם מפצלים את תפקיד המזכיר לשני עובדים. מה שפעם היה תפקיד עמוס אך אפשרי, הפך עם ריבוי המשימות למשימה בלתי אפשרית. החלוקה החדשה תאפשר למנכ"ל להתמקד בתפעול השוטף והנכון של היישוב והמזכירות, בעוד שמנהל הפיתוח יוכל לקדם תהליכים חדשים שיובילו אותנו קדימה בעתיד – קידום שכונות חדשות, פיתוח עסקי ומבני ציבור.
להיפרד מהרגלים ישנים, לשנות הגדרות תפקיד ולהניע תהליך שינוי עמוק הם צעדים לא פשוטים, ולעיתים אף מפחידים בשל הסיכונים הכרוכים בכך. עברנו תהליך ממושך של חשיבה מעמיקה, בירורים מול יישובים אחרים וייעוץ ארגוני עם מומחית ברשויות מקומיות. על סמך תהליך זה, בשבועות הקרובים נתחיל ביישום שינוי משמעותי במבנה הארגוני של המזכירות.
בכדי לא להלאות בפרטים נפרט את השינויים המרכזיים בלבד, בקווים כלליים:
במקביל לשינויים אלה, תחומי האחריות של מנהל תחום שפ"ע יורחבו, יהיו שינויים בהנהלת הכספים וכפי שפורסם כבר בעבר, מחלקת ביטחון גם היא מתרחבת כדי לתת מענה לאתגרים הביטחוניים החדשים.
תהליך שינוי ארגוני הוא תמיד מורכב ודורש הרבה רגישות ועדינות. אנו מודעים לכך שיהיו הפתעות בדרך, אך אנו מאמינים בצוות העובדים המסור של המזכירות שיעמוד בהצלחה באתגרים החדשים.