עדכון מזכ"ל היישוב, אבי טקסלר

תושבים יקרים,
כמה מילים לקראת פרוס השנה החדשה וכסיכום לשנה החולפת.

צוות המשרד ואני רואים ברכה רבה בעמלנו בקידום היישוב באפיקים רבים, הנדרשים לאור הצמיחה המבורכת וכהכנה להמשך הבנייה העומדת לפתחנו. בין כל ההתפתחויות המשמחות, היישוב התקדם השנה במספר נושאים משמעותיים: פיתוח שטחים ציבוריים, בניית מבני ציבור, פיתוח עסקי, שינויים ארגוניים ופיתוח עוגנים כלכליים. אפרט מעט מהעשייה בפסקאות הבאות.

בניינים ותשתיות בשכונות ליד הפארק ועלות השחר
לפני כארבעה חודשים היישוב החל בפרויקט לסיום בניית התשתיות בשכונות הנ"ל. הפרויקט כלל שכבת אספלט, החלפת מדרכות מאספלט לאבנים משתלבות ושתילת עצים ברחבי השכונה. ניצלנו הזדמנות זו וביטלנו קירות שהקשו על החניות במדורגים ונשתלו עוד כחמישים עצים נוספים ברחבי שכונות נוספות. הפרויקט לווה לכל אורכו על ידי נציגי תושבים משתי השכונות ונוהל על ידי חברת ניהול ופיקוח. בימים הקרובים תתבצע מסירה סופית על ידי הקבלן.

חנוכת מרכז חקלאי לנוער
נעים מאוד, מבנה חדש נולד ליישוב. בשעה טובה חנכנו את 'המרכז החקלאי לנוער' שנמצא מאחורי הטרמפיאדה. מבנה ציבור זה, בשטח של ארבע מאות מ"ר, ישמש הן את הנוער והן את הקהילה בתערוכות וכינוסים ויחליף את הקרוואן הכחול שבאזור התעשייה. ציידנו את החללים המיועדים לנוער במתקנים ובאבזור שינעימו את זמנם. במבנה חצרות רחבות לפעילות חוץ ובעתיד יתבצע פרויקט של 'גג ירוק' על גג המבנה לשיפור נראות הכניסה ליישוב ולטובת סביבה ירוקה.

שכונת קראוונים חדשה
מאחר ובתקוע קיימת מצוקת מגורים ומצוקה של יחידות דיור להשכרה, ועל מנת לתת פתרון זמני למשפחות צעירות, היישוב החל בהליך תכנוני לשכונת קראוונים חדשה אשר תקום בין תקוע א' לתקוע ב' (מעל פרויקט מבואות). השכונה תמנה כ-40 יחידות עם פיתוח אזורי, שצ"פים, חניות ותשתיות מלאות. שלבי התכנון החלו והשכונה אמורה להיבנות בתחילת 2024. בנוסף, בסמיכות למתחם הקראוונים, אנו בוחנים אפשרות להקמה של מתחם אירוח אשר ימנה כ-10 יחידות אירוח ואולם צמוד וייתן מענה לשמחות משפחתיות בשבתות.

שיקום כביש הביטחון
בשעה טובה סיימנו שיפוץ של כ-900 מטרים בכביש הביטחון, לרבות חידוש מצעים, סלילת אספלט וניקוזים במקומות הנדרשים. הפרויקט, בעלות של 300,000 ש"ח, בוצע על ידי המועצה ובתקצוב של משרד הביטחון, זאת לאחר דחיפת הנושא על ידי מחלקת הביטחון, בליווי שלמה קפלן.

שצ"פים (שטח ציבורי פתוח) וגני שעשועים
אנו נמצאים בשלבי הסדרה של מתקני המשחקים בגני השעשועים השונים, לאחר שחלקם נפסלו בדוח ביקורת שהוגש למועצה. בימים אלו אנו בתהליך משותף יחד עם המועצה לביצוע התיקונים הנדרשים על פי התקן. בנוסף, במהלך החודש הקרוב נבצע המשך פריסה של ברזיות נוספות בגני השעשועים וקולר מים סמוך לפארק הנינג'ה ומגרש הטניס. תודה רבה לאתי מלכא הדוחפת ומקדמת פרויקט חשוב זה.

אמפי
בעקבות צמיחתו המבורכת של היישוב, נוצר חוסר במתחם שייתן מענה לאירועים יישוביים, הופעות וכינוסים רבי משתתפים כדוגמת יום העצמאות. ועד היישוב החליט לבחון תכנון להקמת אמפי של 5000-3000 משתתפים. לבדיקת היתכנות ותכנון שכרנו את שירותיו של האדריכל עמי גבירצמן וכעת נבחן השטח מעל שמורת הטבע חריטון. במהלך החודש הקרוב יתבצעו תכנון והעמדה של האמפי לרבות צירי גישה ובחינת המשמעויות לשכונות הסמוכות.

הסדרת תב"עות תקוע
מזה כשנה אנו עמלים על הסדרה כוללת של תב"עות תקוע צפון ותקוע דרום, בעקבות פערים רבים הקיימים בין התב"עות המאושרות לקיים בפועל בשטח. אי התאמות אלו מקשות על תושבים רבים בהליכים השונים (למשל נטילת הלוואות). במסגרת ההסדרה מבוצעים תיקונים של גבולות מגרשים, כבישים, שטחי ציבור וכיוצא בזה. לטובת ההליך נשכרו שירותיהם של האדריכלים מיילס הרטוג ואורה שדות, בשיתוף חל"פ גוש עציון וחברת צ"פ. אנו נמצאים בישורת האחרונה בהגשת התוכניות למועצה ואישורן. בשלב הבא התוכניות יוגשו למנהל.

תהליך ארגוני
ועד היישוב בשיתוף עם צוות המשרד החל בתהליך התאמת המבנה הארגוני לצמיחה המואצת של היישוב ודיוק התפקידים בקרב העובדים. לצורך כך לקחנו את שירותיה של גברת ציפורית גליק אשר לה ניסיון רב בביצוע הליכים דומים ברשויות. במהלך החודש הקרוב יתקיימו פגישות ודיוני עומק בנושא.

קופת חולים מאוחדת
בשעה טובה סיימנו את בניית מבנה המרפאה החדש בסמוך למשרדי היישוב וכעת אנו בשלב הוצאת האישורים למבנה. הקופה תחל את פעילותה במהלך החודשים הקרובים.

משרדי המזכירות
בשעה טובה ביום שלישי התקיים טקס קביעת מזוזה וחנוכת מבנה המשרדים החדשים הממוקמים ברחוב גנדי. הטקס התקיים במעמד ראש המועצה, חברי ועד העובדים ואנשי המקצוע אשר ליוו את הפרוייקט ובראשם האדריכלית אביטל ווייל תושבת הישוב. המשרדים מאפשרים סביבת עבודה מקצועית, נעימה ומשפחתית ומותאמים לקצב הצמיחה המואץ של הישוב.

אסיים בברכה לכל בית תקוע היקרה – יהי רצון שתהיה שנה טובה, מלאה בשגשוג והמשך התפתחויות משמעותיות ומשמחות.
חג שמח,
אבי