19/09/2024

ערב תפילה ולימוד בנושא פדיון שבויים

19/09/2024

20:30

וחי אחיך עמך
ערב תפילה ולימוד בנושא פדיון שבויים
חמישי, 19.9, 20:30
בסטודיו של דוד ודוידה
עם הרב אבי בלידשטיין ועולש גולדברג.
🌾🌾🌾🌾
אנו נמצאים בימים קשים ביותר. האתגרים העומדים לפתחנו רבים ומורכבים. בתוכם, סוגיית שחרור החטופים מהווה נושא חשוב מאין כמוהו ויחד עם זאת טעון ורגיש. מדובר בדיני נפשות לכאן ולכאן, כמו גם בתשתית הקשר שבין המדינה לאזרחיה ובערבות היסודית שלנו זה לזה.
הגענו לימים הכואבים הללו כשהמחנאות הפוליטית והקיטוב בין חלקי העם בשיאם. מאז פרוץ המלחמה ההתגייסות בחזית ובעורף חושפת בעוצמה את אהבת החינם ומסירות הנפש שמעבר לעמדות ולמחלוקות. מורכבות סוגיית שחרור החטופים עלולה לגרור אותנו שוב להעמקת הקרע והפערים בינינו. אין ספק שאויבינו יודעים זאת היטב; ערכי החירות, הערבות וקדושת החיים שרויים בלבה של היהדות. המנסים לפרוץ את חומות ההגנה שלנו מייחלים להגבהת החומות בינינו דווקא מתוך הדילמות הנוראיות והמאבק על היקר לנו מכל…
מטרת הלימוד היא בראש ובראשונה פתיחת הלב, הן לאחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה, והן לחששות לגבי מחיריה השונים של הכרעה בסוגיה מורכבת זו לכאן או לכאן. אנו מבקשים להראות כי הקולות השונים הללו נטועים עמוקות במקורות התורניים, ומתוך כך לרכך את שפת השיח, ולהחליף את השפה החד ממדית והמחנאית בשפה זהירה ורגישה יותר, המתבקשת מעיסוק בדיני נפשות, בפרט בתוך אתגר הלכידות החברתית בישראל.
וחי אחיך עמך.