עדכון ועד 26.6.2023

זהירות בדרכים

הקיץ כבר כאן וזה זמן נפלא לתזכורת. לפני שבועיים נפגעה ילדה ביישוב – אורי לוי, ביתם של יוסי ושני – מרכב נוסע. ממש כאן ומול הבית, פסיעה מתחנת האוטובוס בה היא מחכה להסעה לבית הספר. היא נפצעה ברגליה ונמצאת בתהליך שיקום. אנו שולחים לה, למשפחתה ולמעורבים איחולי החלמה מהירה בגוף ובנפש.

אנו כותבים שוב על האירוע כדי להזכיר לכולנו: ילדים רבים נעים בדרכים, במדרכות ולעיתים בכבישים. אנו פונים אל ההורים בבקשה לזכור ולהזכיר לכל ילד שיוצא מהבית את כללי הבטיחות: לחצות במעברי החצייה ולהביט היטב לפני החצייה. ולהזכיר לנהגים: ילד יכול להתפרץ בכל רגע לכביש.

כבישים רבים בתקוע רחבים יחסית. למרות פסי ההאטה הם מאפשרים נסיעה די מהירה ומדי יום רכבים נוסעים בהם מעל המהירות המותרת. אנחנו מניחים שרובנו נתקלנו בעקיפות מסוכנות בתוך היישוב ושרובנו מכירים את הקושי לנסוע לאט כשממהרים לקחת ילד לחוג או מאחרים לפגישה, בטח אם הכביש נראה ריק וכביכול אין שום סכנה. חשוב להבין – מיומנות הנהיגה שלנו תשפיע מעט מאוד על התוצאות אם חס וחלילה ילד יפתיע אותנו מאחורי רכב חונה או מאחורי פח אשפה. ההבדל בין המרחק שהרכב עובר מהרגע ש'הותקלנו' עד שהוא עוצר, שלא לדבר על עוצמת הפגיעה ותוצאותיה, משתנה מאד לפי מהירות הנסיעה ההתחלתית. אנו מצרפים פה טבלה מתוך מסמך של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנושא. 

אנו מקווים שהאירוע של משפ' לוי היקרה, שברוך ה' לא הסתיים באסון כבד, אבל הוא מספיק נורא כשלעצמו, יעורר את כולנו לנהוג במשנה זהירות. 

בואו נהיה טיפה חרדתיים בכביש, זה אולי המקום היחיד שבו זה ממש נדרש.

עדכון פרויקט תקוע דרום: 

  • בימים הקרובים תוכנית התנועה של השכונה צריכה להיחתם. התקבלו הערות מהמועצה לגבי תכנית הבינוי והפרצלציה, עם צפי להגשת תיקונים בחודש הקרוב.
  • בחברת צ.פ. עובדים על היתר עבודות עפר שיוגש למועצה כשבוע לאחר קבלת אישור תוכנית הבינוי. 
  • התקבלו הערות מהמועצה על תוכניות הפיתוח והן מתעדכנות בהתאם. הצפי הוא שהתוכניות המעודכנות יוגשו בשבועות הקרובים.
  • אנו מקווים כי מליאת המועצה תאשר את התיקונים מיד לאחר הגשתם, תנפיק את ההיתרים וכך נצא לדרך בקרוב ממש.

מרכז האמנים: 

מרכז האמנים חגג שלוש שנים להקמתו. חברי הוועד, עובדי המשרד ועובדי המועצה, יחד עם האומנים היקרים, חגגו באירוע מרגש שנועד להביע שמחה, התרגשות והודיה על עשייה מרובה ועל קהילת אומנים מופלאה שהגשימה כאן חלום שהפך להצלחה מסחררת – מקום שכל שבוע אוסף סביבו מאות אנשים מהקהילה ומחוצה לה, מקום שאפשר להגיע אליו בכל שעות היום ולמצוא בו פינה שקטה לעבוד בה או יותר רועשת לרקוד, לקפה, לשיח, לערב מוזיקה, לחינוך, לתרבות או חוסן, הכל מכל. 

בימים אלו נבנים 3 סטודיואים נוספים שיאפשרו לאומנים נוספים לשכור מרחב ליצירה ועבודה ויאפשרו למרכז האומנים לגדול ולייצר עוד ועוד תרבות, אומנות ועומק בתקוע.

בהזדמנות זו אנחנו רוצים להגיד תודה. התודות רבות ואנחנו לא רוצים לפספס אף אחד אז לא נפרט שמות,

אך אי אפשר שלא לציין לשבח את תחיה גודינגר שמנהלת את מרכז האומנים במקצועיות, רגישות ודיוק רב. 

ברכותינו שלוחות.

בריכה:

מאז פתיחת הבריכה אנחנו עדים לבעיות רבות שפוגעות לצערנו בחוויית הרחצה: עבודות בחנייה, פגיעה במערכת חימום המים, נזילות בבריכת הילדים ועוד. אנחנו קשובים לתלונות ומבינים את הביקורת. כידוע, הבריכה שלנו כבר לא צעירה ותקלות תשתית הינן בלתי נמנעות.

לאלו ששואלים: "למה לא טיפלו בזה מראש? היה לכם חורף שלם!!" נסביר שלצערנו לא ניתן לצפות מראש איזו תקלה תצוץ הפעם והאם היא תהיה מינורית או קריטית. אמנם ניתן להחליט להחליף את כל התשתיות במכה אחת, אבל מן הסתם החלטה כזו תחייב השקעה כספית עצומה שלא ברור אם היא מוצדקת קהילתית. הבריכה היא שלנו. אין חברה עסקית חיצונית שתספוג את עלויות התיקונים ולכן כל חידוש תשתית יעשה מהכספים של כולנו ועל חשבון פרויקטים חשובים אחרים. עד כה, בהתלבטות האינסופית והמתסכלת של תיעדוף תקציבי, טרם הוחלט לבצע מהלך כזה.

נבהיר שנושא הסדרת החנייה לבריכה הינו באחריות המועצה. דרשנו מהמועצה לנקות את חניון העפר בחוץ, לתקן את כביש הגישה ולסלול את הכניסה לבריכה, ולאחר עיכובים שלא היו בשליטתנו אכן העבודות בוצעו. 

לבסוף, אנחנו רוצים להודות לאתי מלכא, שמלבד עבודתה כרכזת הפנים של היישוב מנהלת גם את הבריכה ומטפלת בתקלות במהירות האפשרית. לאחרונה אף השתדלנו לשפר את היעילות ואת מהירות התגובה של מערכת ההודעות לתושבים, על מנת ליידע מיידית בכל פעם שצצה תקלה.