עדכוני תכנון ובניה. חודשים ינואר פברואר 2023

ינואר 2023- 

לצד התפעול השוטף של היישוב מושקעים מאמצים רבים בתכנון ובבניה של שכונות נוספות ויחידות דיור נוספות. במקביל ישנו תקציב פיתוח שמיועד לבניית מבני הציבור ופרויקטים שיתנו מענה לאוכלוסיית הישוב שגדלה מידי שנה: גינות ציבוריות ומתקנים, מבני נוער ותרבות, תעשיה, מסחר ועסקים. ישנה תכנית אב שרואה פני עתיד ותכנית שנתית שמנסה להגשים את הפרויקטים החשובים ביותר בהתאם למגבלת התקציב. המטרות הן קודם כל לשפר את השירות לקהילה ולאחר מכן גם ליצור מנועים כלכליים להמשך העשיה והפיתוח בישוב

התרחבות לשכונות חדשות

אמנם בשנים האחרונות יש תחושה של בנייה בלתי נגמרת של עוד ועוד שכונות ובתים, אבל בעצם מלאי התב"עות הולך ואוזל. למעשה, פרויקט מבואות יביא למיצוי מלא של התב"עות הקיימות ותקוע תהיה יישוב של 1200 משפחות. כדי שנוכל להמשיך ולגדול ולבנות בתים גם עבור ילדינו, אנחנו כבר עכשיו מתחילים את התהליך הארוך (מאוד! מאוד! מאוד!) של אישור תב"עות חדשות, בתקווה שבעוד 10 שנים נוכל לחנוך שכונה חדשה.

צריך לאתר שטחים רלוונטיים, להגדיר את אופי השכונה (בנייה צמודת קרקע כבר לא תאושר ביו"ש, כך שבכל מקרה מדובר על בנייה רוויה) ולהתחיל תכנון ראשוני. לא נסיים את התהליך השנה, אבל צריך להתחיל אותו. על פניו, מעולם לא זכינו בקונסטלציה פוליטית יותר נוחה לעניין ממה שיש היום ועלינו לנצל את חלון ההזדמנות הזה. 

חניה חדשה בשכונת האשקוביות
בחודש האחרון ביצענו עבודות על חניית אספלט בסמוך לסניף בני עקיבא, לרווחתם של תושבי השכונה. בנוסף רחוב הרב שג"ר עבר מתיחת פנים משמעותית במדרכות חדשות, שפע של חניות לאורך הכביש, עמודי תאורה ושטחי גינון, לרבות עצי צל אשר יישתלו בזמן הקרוב. אנו מבקשים לציית לתמרור הקיים ברחוב ולהימנע מחנייה בניגוד לחוק.

מרכז חקלאי לנוער
בימים אלו אנו מסיימים את העבודות האחרונות על המבנה החדש הממוקם מאחורי הטרמפיאדה. יצאנו ברכש ל"הלבשה" ואבזור של המבנה. נעדכן בהתפתחויות. 

חניה נוספת בצמוד למכולת
על מנת להקל על עומסי החנייה ברחבת המכולת, הקמנו משטח חנייה נוסף בצמוד למבנה, לטובת הבאים לאזור המסחרי. אנו מזמינים את התושבים לעשות שימוש בחנייה זו.

פארק אתגרי
הפארק החדש בכניסה ליישוב יכלול מסלול נינג'ה חדשני, מתקני כושר מתקדמים, ומתקן כושר משולב מתוצרת חברת "גנית פארק". תיפרס הצללה על כל הפארק, ועבודות גינון ושתילה נרחבות יבוצעו בסביבתו, כמו גם הצבת שולחנות פיקניק וספסלים. עבודות הפיתוח של הפארק האתגרי החלו בשבוע שעבר, וצפי סיום העבודות ופתיחת הפארק לציבור הוא בתחילת אפריל.

משרדי היישוב וקופת חולים מאוחדת
אנו נמצאים בשלבי עבודה מתקדמים במבנה ברח' גנדי, מעל המעון החדש. מדובר על 500 מ"ר של מתחם משותף למשרדי היישוב החדשים ופתיחת מרפאה חדשה, אשר תכלול גם בית מרקחת. צפי סיום העבודות: 1.5.23. אנו בוחנים ייעוד מסחרי חדש למשרדי היישוב ובית יחד אשר יפונו כאשר המבנה החדש יהיה מוכן לאכלוס.

קופ"ח מכבי
לפני כשנה הוצאנו מכתב סילוק יד לקבלן אשר בנה את קופת חולים מכבי, לאחר שלא עמד בהסכם. בימים אלו אנו מסייעים למכבי בסגירת חוזה מול קבלן חדש להשלמת העבודות, ומצפים לסיום עבודות אלה עד ליוני 2023. לאחר תלונות רבות מצד תושבים על חוסר שירותיות במכולה הזמנית המוצבת בחלק העורפי של המבנה ומשמשת כטיפת חלב, פנינו לקופה בדרישה להצבת מבנה זמני ראוי ומרווח בחזית המבנה הקיים, ומבנה כזה יוקם על ידי הקופה בימים הקרובים. תודה לאלינור רחמים חברת הוועד המנהל על הדרישה הבלתי מתפשרת למתן פתרון זה

דצמבר 2022-

בשבועות האחרונים התקדמנו צעד ענק בדרך לשכונה חדשה בתקוע.

לאחר תהליך של שנה וחצי, בהן גיבשנו את הקריטריונים לכניסה לפרויקט תקוע דרום, הבאנו אותם לדיון באסיפת חברים ולהצבעה בעקבותיו. רשימת הקריטריונים השתנתה לא מעט במהלך השנה וחצי האלו, בעיקר לאור השיח עם התושבים ועם הקבוצות השונות. ניסינו למצוא את שביל הזהב בין האינטרסים השונים ולעיתים אף סותרים של קבוצות ביישוב. אמנם הלחץ סביב הבנייה ביישוב ומצוקת הדיור גרמו לעיתים ללהבות לעלות, אך ככלל אנו רואים באופן שבו התנהל התהליך הזה סימן נוסף לחוסנה של הקהילה.

ב-12.12, קיימנו אסיפת חברים, אליה הגיעו כ-126 משתתפים. הסברנו את הרציונל שעומד מאחורי הקריטריונים, שמענו את הצעות התושבים וקיימנו דיון בכמה סוגיות בוערות. במקום שראינו שקיימת מחלוקת ציבורית העמדנו להצבעה חלופות לעמדת הוועד. הפצנו את כלל המסמכים הרלוונטיים על מנת להבהיר את התמונה ככל הניתן ולהגביר את מעורבות התושבים. יומיים לאחר האסיפה הגיעו לא פחות מ-475 חברי אגודה להצביע על הקריטריונים. אנחנו מאד שמחים על האכפתיות ועל השותפות בתהליך!

אנו שמחים על הבעת האמון בוועד ועל ההצבעה הגורפת, ככלל, בעד הקריטריונים. בסעיף אחד הקהילה לא קיבלה את עמדתנו – סעיף הבנים הממשיכים. ידענו שזהו אחד הנושאים השנויים במחלוקת כבר הרבה שנים, והוא לא ייחודי לתקוע. רצינו גם כאן להציע פשרה שבעינינו הייתה סבירה, אך העם התקועי אמר את דברו ואנחנו מקבלים אותו באהבה ובהבנה. על פי החלטת הרוב, הבנים הממשיכים יתמודדו ככל תושבי היישוב על פי אותם קריטריונים. 

כפי שפרסמנו, לא יוקצו יחידות דיור בפרויקט הזה למשפחות חילוניות, אך אנו עמלים על הקמת שכונת קרוואנים חדשה במקביל לפרויקט, בה נקצה כ-10 קרוואנים לגרעין כזה ונעשה הכל על מנת להצליח במשימה הזו. אנו מכירים בחשיבות הנושא, אך ראינו במתן יחידות בפרויקט לגרעין כזה סיכון גבוה מדי שגרר התנגדות רחבה בקרב הקהילה בשל מצוקת הדיור.

השלב הבא הוא פתיחת ההרשמה, וכפי שהסברנו באסיפה, אנו מחכים לקבלת היתר עבודות עפר מהמועצה לפני שנפתח אותה, כדי להיות בטוחים שהפרויקט החל. אנו מצפים להיתר בשבועות הקרובים. גם אחרי אישור הקריטריונים, למי שימצא את עצמו נופל בין הכסאות או מקופח מסיבה זו או אחרת תהיה הזדמנות להגיש ערעור לוועדה חיצונית שתדון בבקשות ותחליט לגבי המקרים החריגים. מקווים לבשורות בקרוב על יציאה לדרך בפרויקט. שיהיה לנו בהצלחה!