עדכון וועד מנהל – 20.12.2022

קהילה יקרה, 

אנחנו בימי חנוכה ולרגל שלל אירועי התרבות הסוערים שהיישוב שלנו מלא בהם בימי אלה, רצינו לעדכן אתכם בהתפתחויות שעל שולחן הוועד המנהל בימים אלה.

קריטריונים לפרויקט מבואות
בשבוע שעבר התקדמנו צעד ענק בדרך לשכונה חדשה בתקוע. 

לאחר תהליך של שנה וחצי בהן גיבשנו את הקריטריונים לכניסה לפרויקט תקוע דרום, הבאנו אותם לדיון באסיפת חברים והצבעה בעקבותיו. רשימת הקריטריונים השתנתה לא מעט במהלך השנה וחצי האלו, בעיקר לאור השיח עם התושבים ועם הקבוצות השונות. ניסינו למצוא את שביל הזהב בין האינטרסים השונים ולעיתים אף סותרים של קבוצות בישוב. אמנם הלחץ סביב הבניה בישוב ומצוקת הדיור גרמו לעיתים ללהבות לעלות, אך ככלל אנו רואים באופן שבו התנהל התהליך הזה סימן נוסף לחוסנה של הקהילה.

ביום שני שעבר (12.12) קיימנו אסיפת חברים אליה הגיעו כ-126 חברים, הסברנו את הרציונל שעומד מאחורי הקריטריונים, שמענו את הצעות התושבים וקיימנו דיון בכמה סוגיות בוערות. היכן שראינו שקיימת מחלוקת ציבורית העמדנו חלופות לעמדת הועד להצבעה. הפצנו את כלל המסמכים הרלוונטיים על מנת להבהיר את התמונה ככל הניתן ולהגביר את מעורבות התושבים. יומיים לאחר האסיפה הגיעו לא פחות מ-475 חברי אגודה להצביע על הקריטריונים. אנחנו מאד שמחים על האכפתיות ועל השותפות בתהליך!

אנו שמחים על הבעת האמון בוועד ועל ההצבעה הגורפת, ככלל, בעד הקריטריונים. בסעיף אחד הקהילה לא קבלה את עמדתנו – סעיף הבנים הממשיכים. ידענו שזה אחד הנושאים השנויים במחלוקת כבר הרבה שנים, והוא לא ייחודי לתקוע. רצינו גם כאן להציע פשרה שבעינינו הייתה סבירה, אך העם התקועי אמר את דברו ואנחנו מקבלים אותו באהבה ובהבנה – הבנים הממשיכים יתמודדו ככל תושבי היישוב על פי אותם קריטריונים. 

כפי שפרסמנו, לא יוקצו יחידות דיור בפרויקט הזה למשפחות חילוניות, אך אנו עמלים על הקמת שכונת קרוואנים חדשה במקביל לפרויקט בה נקצה כ-10 קרוואנים לגרעין כזה, ונעשה הכל על מנת להצליח במשימה הזו. אנו מכירים בחשיבות הנושא, אך ראינו במתן יחידות בפרויקט לגרעין כזה סיכון גבוה מידי שגרר התנגדות רחבה בקרב הקהילה בשל מצוקת הדיור.

השלב הבא הוא פתיחת ההרשמה, וכפי שהסברנו באסיפה, אנו מחכים לקבלת היתר עבודות עפר מהמועצה לפני שנפתח אותה, כדי להיות בטוחים שהפרויקט החל. אנו מצפים להיתר בשבועות הקרובים. גם אחרי אישור הקריטריונים, מי שימצא את עצמו נופל בין הכסאות או מקופח מסיבה זו או אחרת, תהיה לו ההזדמנות להגיש ערעור לוועדה חיצונית שתדון בבקשות ותחליט לגבי המקרים החריגים. מקווים לבשורות בקרוב על יציאה לדרך בפרויקט. שיהיה לנו בהצלחה!

ונדליזם

צוות "נחשון" מהנוער הנפלא של תקוע, מפעיל ביישוב מועדונית לילדים.

ביום ראשון שעבר (11.12) הצוות הגיע למועדונית וגילה שהיא עברה מעשי השחתה מכוערים. 

אנחנו רואים בעשייה החברתית לטובת הקהילה והסביבה את תכלית הטוב מבני הנוער. אך לצערנו ישנם קומץ בני נוער אחרים שפוגמים בשמחה ועושים נזקים במרחבים הציבוריים.

 

לצערנו, הדבר חוזר על עצמו לעיתים קרובות. אנו מעוניינים לסייע לאותם בני נוער שרואים את כל תכליתם בזריעת הרס במרחב, ע"י טיפול בקהילה.

אנו יודעים שישנם אנשים/בני נוער אשר יודעים לזהות מיהם אותם בני נוער שביצעו את ההשחתה.

אנו מבקשים לפנות אלינו/לצוות הנוער (או המזכירות) ולסייע לנו לעזור לאותם בני נוער ולהביא למיגור תופעה מצערת זו.

אנו שמחים ומתפארים בנוער האיכותי שלנו שיודע להוסיף הרבה אור בעולם.

יהי רצון שלא ירפו ידיכם בעקבות אירועים אלו.

 

פגישת ועד וצוות משרדים 

ביום שלישי לפי כשבועיים (6.12), נפגשנו חברי הוועד ועובדי המשרד לפגישת חשיבה ודיוק יעדים לקראת 2023.

את התהליך מלווה ציפורית גליק, יועצת ארגונית לרשויות מקומיות, שליוותה את התהליך גם בשנה שעברה. מטרת החשיבה המשותפת היא להוביל לעבודה נכונה, ממוקדת ומקצועית, בראיה רחבה ועם תכנון ארוך-טווח למען עתיד הישוב.

בתחילת הפגישה עסקנו בסיכום ביצוע המטרות אותם הגדרנו לשנת 2022:

  1. קידום תב"עות
  2. עוגנים כלכליים
  3. שירות לתושב
  4. טיפוח קהילות/שכונות 

צוות המזכירות הציג, כל אחד בתחומו, איך המיקודים הללו ליוו את עבודתו לאורך השנה. אמנם לא בכל התחומים הצלחנו להתקדם כפי שקיווינו, אבל בהחלט היה ניכר שהגדרת המטרות אכן השפיעה על כמות התשומות והמחשבה שהושקעו בתחומים אלו, החל מתוכנה לניטור פניות תושבים, דרך הקמת האב העסקים ועד לחשיבה מחודשת על אופי אירועי התרבות ביישוב.

לקראת הכנת תכניות העבודה והתקציב לשנת 2023, הצוותים העלו הצעות לתחומים עליהם יש לשים את הדגש בשנה הקרובה. היה דיון מעניין ופורה, והוועד ימשיך את הדיון עד שנבחר את המטרות ונגדיר את היעדים הקונקרטיים ל-2023.

עד כאן לבינתיים, מאחלים לכולכם חנוכה שמח וחם!

וועד תקוע.