טור תרבות – תקועיתון 881 (25.2.22, פרשת ויקהל תשפ"ב)

שלום לכם שם,
ימים של סוף החורף מביאים איתם איזו הצפה כזו.
רגע לפני שכל העולם נכנס לטרלול של הקיץ, ועםכל העולם גם אני (ואולי אפילו ביתר שאת, בתפקיד שלי), יש הבהוב אחרון של חורף, של כניסה פנימה. אז אם ניסיתם לתפוס
אותי בשבועיים האחרונים ולא כל כך עבד לכם, זו כנראה הסיבה. מנסה לקחת
נשימה עמוקה וארוכה לפני הצלילה אל הרצף הארוך של פורים-פסח-יום השואה-יום הזיכרון-יום העצמאות.
מודה לכם על ההבנה והסבלנות 3>

ועכשיו, לעניין אחר-
לפני כמה זמן פרסמתי סקר לבדוק איך אתם שומעים על אירועי התרבות בתקוע. שמחתי והופתעתי מרמת ההיענות שלכם! יותר מ-150 אנשים ענו על הסקר. זאת כמות מכובדת מאוד שנותנת לי אינדיקציה.
תודה לכם על זה, קודם כל.

כמה נתונים מעניינים מתוך התוצאות:
הכלי הכי חזק לפרסם בו הוא הוואטסאפ. אתם שומעים על אירועים בעיקר דרך קבוצות של השכונה/ החברים או דרך קבוצת עדכוני התרבות שלי. זה לא מפתיע, אבל עדיין טוב לראות את הנתון מול העיניים.
כמעט 50% מהעונים חברים בקבוצת הוואטסאפ לעדכוני תרבות ואומרים שזה יעיל. יש!
• לעומת זאת, כמעט 15% לא ידעו שהיא קיימת (אימוג'י של פרצוף שוקיסט). אז הנה, שוב אני חוזרת – ממש מוזמנים להצטרף, הקישור ממש כאן.
• נתון אחרון מעניין לגבי קבוצת הוואטסאפ לעדכוני תרבות – קצת יותר מ-30% לא חברים בה כי אין להם כח לעוד קבוצה. זה הזמן להזכיר שבקבוצה הזו רק אני, כמנהלת, יכולה לשלוח הודעות, ולא אף אחד אחר. זה משאיר את הקבוצה ממוקדת וכן את האפשרות למצוא בקלות כל פרסום שיצא לאחרונה. עוד עניין לגבי זה בהמשך למטה וגם עדכון איך אני אתנהל
מעתה לגבי פרסומים.
• נתון מעניין אחרון הוא ש-80% מהמשיבים היו בעצם משיבות. שוב מעורר לשאול: גברים, איפה אתםםםםםם?

חוץ מהנתונים היבשים היו גם כאלה שכתבו מלל חופשי ונתנו לי חומר למחשבה.
סידרתי את הדברים בכמה חטיבות, מקווה שזה יעשה סדר.

צריך להפיץ יותר בוואטסאפים שכונתיים/ מעצבן לראות את אותה הודעה בכל הקבוצות/ כדאי לשלוח אישית למנהלים של כל קבוצה/ צריך להפסיק לשלוח גם לקבוצות השכונתיות/ כדאי לשלוח טעימות מהאירועים שהיו, שאנשים יידעו מה הפסידו/ יש הצפה של מידע
כמו שאתם מבינים, כל אחד ואיך שהוא רואה את הדברים. חלק רוצים יותר
בוואטסאפ, חלק רוצים פחות.
להלן החלטתי לגבי הפרסום בוואטסאפ:
קודם כל אעדכן בקבוצת עדכוני התרבות שלי ומי שחבר בה יהיה מהראשונים לדעת על מה שקורה. יום-יומיים אחר כך אשלח גם בקבוצה שנקראת "ווצאפים תקוע" ויש בה נציגים מכל מיני קבוצות וואטסאפ בתקוע שתפקידם הוא להעביר את ההודעות לקבוצה שלהם (אם אין לכם נציג כזה, דברו איתי ונוסיף). אם ההודעה היא דחופה יחסית, אשלח בכל הערוצים במקביל. מקווה להבנתכם.

אין פרסום של כל האירועים בקבוצת תרבות
מודה שאני מופתעת. זה הערוץ שאני הכי משתמשת בו. יכול להיות שזה לא אירוע של תרבותקוע אלא של המתנ"ס או אירוע פרטי. אם אתם רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה במרחב, כדאי לעקוב אחרי שאר הפלטפורמות – האשה החכמה, קבוצת הפייסבוק תושבי תקוע, דף הפייסבוק של תקוע והתקועיתון.

אפשר לשלוח הודעות סמס כדי לפרסם
לי נראה שלא כדאי להפוך את הערוץ של הסמסים להודעות על אירועי תרבות, במיוחד שלא כל התושבים בחרו בזה. אני מעדיפה להשאיר את הערוץ הזה להודעות ביטחון וכד' ומתפללת לשימוש מועט בו בהקשרים האלו. אנחנו כן בוחרים לפרסם בו אירועים גדולים כמו פסטיבל הבירה, אבל זה היוצא מן הכלל.

הפרסומים מנוסחים בשפה פנימית שקשה להבין
לצערי מי שכתב את זה לא הזדהה, אז לא יכולתי לבקש דוגמאות. אני מאוד משתדלת להוסיף מלל לכל הודעה ולא לכתוב משהו גנרי כמו: *לכרטיסים*. אשמח עוד לשמוע פידבקים כאלו כדי להבין מתי השפה היא פנימית ולנסות להבהיר כל מה שלא ברור.

כדאי להוציא פרסומים בשפות שונות – אנגלית/ צרפתית/ רוסית
תכל'ס, רעיון מדהים. אם יש תושב או תושבת שמוכנים להתנדב למלאכת התרגום, אשמח מאוד. לגבי ההפצה של ההודעה צריך עוד לחשוב, אולי נעשה קבוצת עדכוני תרבות
ייעודית לזה.

לא יודעים מתי יוצא תקועיתון/ למה התקועיתון לא פעם בשבוע
התקועיתון יוצא פעם בשבועיים. אפשר לקרוא אותו באופן דיגיטלי, לקבל עותק פיזי ישר לתיבת הדואר או לאסוף עותק במכולת. בעצם אם אתם קוראים את זה פה, אני מניחה שאתם כבר יודעים את כל זה. אז אולי שווה לספר גם לחברים.

לא פורסם במייל היישובי/ צריך להיות מחוייבים לערוצים הרשמיים
מודה ומתוודה, לא כל פרסום אני שולחת במייל היישובי. כנראה כי אישית אני חווה שם איזו הצפת מידע ולכן אני כבר לא מסתכלת. כמובן אני מנסה לשמור את המייל במודעות שלי ולשלוח שם. אשתדל יותר. עם זאת, אני לא בטוחה שאני מבינה מה הם הערוצים הרשמיים, חוץ מהתקועיתון (שפה לפעמים יש בעיה של לו"ז, לצערי).

האירועים לא מספיק מפורסמים מראש/ כדאי לעשות לוח חודשי
שבוע אחרי שחתמתי חוזה התחילה הקורונה. בכל התקופה הזו, כידוע, היה קשה להתנהל מראש. הרבה דברים קרו מעכשיו לעכשיו לאור הנחיות עדכניות. לאט לאט אני נכנסת לשגרת פעילות, ובחודשים האחרונים אכן יצא לוח מסודר עם כל האירועים הצפויים. בתקוע כמו תקוע, תמיד יש גם הפתעות, אז שווה להישאר ערניים, אבל אני כן בשאיפה שהאירועים יהיו ידועים לפחות שבועיים מראש. המקום הראשון שבו הם מתפרסמים הוא האשה החכמה, וזה מביא אותי ל:

התראות האשה החכמה
אם יש לכם אנדרואיד, כמו לרוב תושבי ישראל, אתם יכולים לבקש קבלת התראות מהאשה החכמה, ואז כל אירוע חדש שעולה לאתר -– הופ, אצלכם בטלפון. כבר קרה שהעליתי אירוע ועוד לא פרסמתי אותו, ופתאום באחת הקבוצות שאני חברה בהן מישהי שלחה קישור. כמובן שזה שימח אותי מאוד 🙂

אי אפשר לצפות מאנשים שיזכרו, צריך לשלוח תזכורות
היה חשוב לי לשים את זה פה כי חשוב לי לומר: לפעמים אני עושה תזכורת ולפעמים לא. תלוי בפניות שלי באותו יום או באלף ואחד גורמים אחרים. אם למישהו חשוב להגיע לאירוע, הוא מוזמן לסמן את זה ביומן שלו.
אני רכזת תרבות ולא מתכננת לנהל יומן של אף אחד חוץ משלי 🙂

עד כאן לגבי הפרסומים. יצא ארוך הפעם!

בפעם הבאה אתייחס לנקודות נוספות שעלו במלל החופשי ולא נוגעות לפרסומים, אלא לעניינים אחרים.
אני אשמח מאוד אם תכתבו לי גם סתם ככה דברים שאתם חושבים עליהם.
הפידבק מהשטח הוא האינדיקטור הכי טוב שלי.

ודבר אחרון בהחלט-
תודה גדולה לכל מי שבחר לפרגן במלל החופשי בסקר הזה. זה היה לי מפתיע (כי זה לא היה סקר על איך אני כרכזת תרבות ובכל זאת כתבתם את זה) ונעים מאוד.
לרוב מילה טובה מיד עושה לי טוב, כמו שיהודית שרה.
אז תודה. רבה.