סיכום שנת פעילות וועד מנהל

שלום חברים,

בלי ששמנו לב, כבר עברה כמעט שנה מאז שנכנסנו לוועד המנהל, וזו אחלה הזדמנות  לסכם לכם, התושבים, את מה שעשינו עבורכם בשנה האחרונה ואת מה שאנחנו מתכננים להמשך הדרך.

אז אחרי כ-30 ישיבות וועד, בהן דנו בעשרות נושאים במשך למעלה מ-200 שעות;
אחרי עשרות פגישות עם תושבים, עם עובדים, ועם גורמי חוץ;

אחרי שיחד איתכם, ובעיקר בזכותכם, התגברנו על הקורונה ועל דילמת החיסונים.

בואו נספר לכם קצת מה עבר על שולחן הוועד בשנה האחרונה

 

האירוע המרכזי שליווה אותנו בשנה האחרונה הוא אירוע הקו הכחול. השלב הראשון, בו ביטלו את רוע הגזירה לחלק מהמובלעות הסתיים בהצלחה. יחד עם צוות תושבים אנו ממשיכים לטפל בשאר המובלעות. אליעזר בן-עטר, מזכיר הישוב, סיים את תפקידו לפני מספר חודשים, ולאחר תהליך מעמיק ומהיר נבחר אבי טקסלר לתפקיד  המזכיר החדש. התחלנו את הקדנציה בחשיבה מחודשת על הפעלת הבריכה בקורונה אולם עם כל הרצון הטוב, לאור המגבלות, הבריכה לא נפתחה בשנה שעברה. השנה, לאחר  גיבוש לו"ז שכלל סבב התייעצויות עם מגוון רחב של תושבים, נפתחה הבריכה. חויינו פתיחה עמוסה וכבר התחלנו לחשוב מה עושים לקראת העונה הבאה. לאחר עבודת עומק משותפת עם ועדת ביקורת, ולאחר למידה והבנה של התקציב, אושר תקציב 2021 ברוב קולות באסיפת החברים ולאחרונה הושק  אתר 'האישה החכמה' כחלק ממערך שיפור השירות לתושב שכלל גם מספר כוכבית חדש למוקד.

 

בניה

שכונת כרמי אינה: בתהליך קהילתי משתף בחרנו שם לשכונה החדשה, נופי אינה על שמה של אינה ויליאנסקי. נמסרו 27 מגרשים לרוכשים המאושרים בפרויקט ליד הפארק, ולאחר ביטול גזירת הקו הכחול אפשר להנות מרעש הדחפורים שהתחילו לבנות את הבתים. פרויקט נוף לואדי גם צובר תאוצה – 16 משפחות בחרו מגרשים וחתמו על הסכם פיתוח מול החברה לפיתוח גוש עציון, בנוסף, 38 משפחות שעלו בהגרלה השתתפו בערב הסברה, למדו על דגמי הבתים ועתידים לחתום על הסכמים בקרוב. אנו צופים לסיים את בניית השכונה ב-18 חודשים הקרובים. בעז"ה. חברת צ.פ, שמובילה את פרויקט תקוע דרום (הידועה גם כשכונת "מבואות") סיימה להציג לוועדת בניה את דגמי הבתים ואת תכנית פיתוח השכונה, והחברה כבר עובדת מול המועצה לקידום ההיתר. במקביל אנו עמלים לנסח קריטריונים לפרויקט. הצעת הקריטריונים יפורסמו להערות הציבור קודם שתתקבלנה החלטה סופית. מבלי להתחייב, אנחנו מקווים להתחיל את הרישום בחודשיים הקרובים.

פיתוח

בוצע טיפול ראשוני עבור הכביש לתקוע ב', הורחבה המדרכה וביצענו הפרדה שנבחרה על ידי ועדת בניה. התוצאה לא מושלמת אבל נותן מענה בטיחותי עד לסלילת הכביש הקבוע, שיבוצע בקרוב. בסיוע המועצה בוצעו עבודות נגישות למדרכות בכיכר חן ישראל. בשיתוף תושבים השכונה הותיקה  אנחנו מקדמים בניה ב-2 מגרשים בשכונה הוותיקה. בוצע מיפוי של מוקדים המחייבים טיפול לשיפור הנגישות והבטיחות בשכונה הוותיקה. הפרויקט ראשון שכבר הועבר לביצוע הוא שביל הגישה מאחורי הגנים (בואכה הבתים של משפחות סימקוביץ ושות'). כביש סוכת דוד: התקיים ערב תושבים להיכרות מעמיקה עם התוכנית, והתוכנית נמצאת בשלבי בקרה ואישור במועצה,  הביצוע יבוצע בשלבים תוך שיח מלא עם התושבים ובהתאם לתנאים בשטח. הוקצה סכום של 400 אש"ח לפיתוח מתקן אתגרי לנוער, שימוקם ליד מתקני הכושר בפארק הגדול בכניסה ליישוב. השלמנו תהליך של מספר שנים, ובוצע מעבר לתאורת לד בכל הישוב, ללא טכנולוגיה של G5 וכדו'. מהלך זה יחסוך ליישוב (כלומר לנו ולכם) עשרות אלפי שקלים כל שנה. לאחר תהליך פרסום לציבור אישרנו הקצאת מגרש לבית כנסת לקהילת עלות השחר (בכדי לייעל את השימוש בשטחים 'חומים' ביישוב, המגרש יכלול גם מבנה ציבורי של היישוב). מרחיבים את הרחיבי: סיימנו את התקנת קו המים לחלקות החדשות של הפרויקט, אבל המשימה העיקרית שלנו בתור ועד זה פשוט לא להפריע לפרויקט המופלא הזה לצמוח. שצ"פ בשכונת המדורגים נמצא בשלבי ביצוע אחרונים , נשאר רק תאורה ואז גוזרים את הסרט. פארק כלבים: אושר תקציב לפרויקט, ומתקיים דיון לגבי המיקום הסופי שלו. אנחנו עמלים ופועלים אל מול המועצה ושאר הגורמים המעורבים בדבר ע"מ להתחיל מהר ככל הניתן בעבודות לאולם ספורט המיוחל. הגענו לסיכומים עם המועצה בדבר העתקת קו מקורות בשטח המיועד לאולם, והתוכנית לאולם נמצאת כבר בשלבי היתר ומכרז. אנו ממשיכים ללחוץ ונעדכן מתי משחק הפתיחה. יצא היתר למועדון נוער במגרש הכניסה לישוב (1005) ואנחנו מקווים שהעבודות יחלו  בקרוב. העבודות מבוצעות על ידי המועצה. במגרש 1005 המועצה מסיימת לבנות 4 גני ילדים חדשים ו-3 כיתות מעון. מעל המעון נבנו משרדים חדשים למזכירות, ואנחנו עובדים על תוכניות גמר לביצוע. כשהמשרדים יעברו דירה, נייעד את שטח המזכירות הישן לטובת מסחר (תוך טיפול במצוקת החניה באזור).

נוער:

אחרי שנים נפלאות ועשיה מבורכת של נועם פוצ'צ'ו התותח, לפני כחודשיים נכנסה מנהלת תחום הנוער חדשה – ציפי קוזוכוביץ אנחנו נמצאים בשיא תהליך שיתוף ציבור לחידוד המענים בתחום תנועות הנוער, כאשר בסופו של תהליך תתקבל הכרעה לגבי המתווה הרצוי של הפעלת תנועת (או תנועות) נוער ביישוב.
השנה הייתה שנת קורונה וניסינו לתת מענה גם בתחום החינוכי, דווקא לשכבות שהכי סבלו מהסגרים כיתות ז-ח. נרתמו שותפים ובהובלת שרון גורן האלופה פועל מרכז למידה ׳המחרשה׳, אחד הדברים היפים שקורים פה בישוב. בשיתוף המועצה נפתחה שלוחה של פרויקט היל"ה לנוער נושר, צורך שהלך וגדל בעקבות שנת הקורונה.

 

פיתוח כלכלי

לאחרונה התקיים מפגש ״תקועיסקיות״ בו השתתפו כ-40 נשים עצמאיות. הוקמה ועדת עסקים במטרה לשמוע את הקולות והצרכים השונים, לתת מענה ישובי להצלחה והתפתחות עסקית. במקביל אנו בוחנים ומקדמים יוזמת תושבים להקמת ״פאב קהילתי״, שיוקם בליווי קהילתי בכדי לתת מענה לאמנה שנחתמה ושמירה על צוויון ״חיים יחד״. 

אנו ממשיכים ביישום מדיניות הועד לעניין קרוואנים ביישוב. לאמר, לאט לאט אנו מדללים את הקרוואנים הישנים והמתפוררים, ובטווח זמן הבינוני נגיע לשכונת קרוואנים של 40-50 מבנים איכותיים שיהוו משאב כלכלי וחברתי, בתור מגורים לזוגות צעירים וגם מרכז רווח ליישוב.

בעז"ה מזכירות היישוב תעבור למשכנה החדש במגרש 1005 לקראת סוף שנת 2021, מה שישחרר את שטחי המבנה הנוכחי לשמש שטחי מסחר חדשים. בקרוב נוציא סקר צרכים בכדי שנוכל לדעת איזה עסקים צריכים לאכלס את המבנה. במקביל אנחנו פועלים לאתר מבנים אחרים במרכז היישוב שיכולים לעבור הסבה לטובת עסקים מקומיים נוספים. במקביל אנו מקדמים תכנית בינוי לתב"ע החקלאית של היישוב.

תרבות

בכדי לממש את חלום מרכז האמנים עבור קהילת תקוע, נבנה מודל שיתוף פעולה המאפשר עצמאות כלכלית לעמותה ללא תלות באגודה השיתופית, כמו גם שיתוף פעולה נרחב בפעילות קהילתית, ונתינת מענה יומיומי לקהילה באמצעות שימוש שוטף במבנה ויוזמות תרבות איכותיות ומגוונות. עמותת האמנים פועלת כעמותה עצמאית (גם כלכלית) בה ישנה נציגות קבועה של הועד המנהל, תוך ליווי שוטף של צוות מזכירות הישוב. אישרנו וקידמנו את פתיחת מדרשת 'רוח נכון', המדרשה מפעילה כבר את המחזור השני שלה בישוב, אם לא ביקרתם או נתקלתם בא.נשים מקסימים שבאו לחיות בתקוע לתקופה של שלושה חודשים, חפשו אותם, מפגש מעניין ומהנה מובטח. 

תכנון עתידי

פרויקטים וכיוונים חדשים שאנו מקווים להגיע אליהם בקרוב – חיזוק קשר עם התושב, קידום עסקים מקומיים ותעסוקה מקומית, טיילת סובב תקוע, יצירת מרכזי רווח נוספים ליישוב (אזור תעשייה, האב עסקים, מבני מסחר…), תכנון ופיתוח תחום הספורט ועוד ועוד.

אחרית דבר

בכנות, הטיוטא הראשונה של הסיכום השנתי היתה 5 עמודים, אבל רצינו שהתושבים גם יקראו את מה שכתבנו, אז קיצרנו. אבל – כל מה שכתבנו (וגם מה שנשמט בעריכה) הוא לא שלנו. לא הכל אנחנו עשינו, לא הכל אנחנו דחפנו ובטח שלא הכל אנחנו ביצענו. ההצלחות, הפיתוח, הבניה וההתקדמות היא בזכות הרבה אנשים טובים, מסורים ומקצועיים – צוות המזכירות, ועדות מתנדבות, ותושבים איכפתיים שנותנים כל כך הרבה למען היישוב. אשרינו שזכינו לנצח על מקהלה כל כך מדהימה של קהילת תקוע.

תודה על הזכות!